Äntligen...

...så fungerar blogg.se som den ska igen (fast ibland undrar jag ifall meningen inte är att den INTE ska funka, hehe) och äntligen kan man då slänga in en liten "bloggis" :P

Nu har jag haft lilltjejen hos mig i 1½ vecka och det har varit underbart.
Efter all jävla skit om hennes boende och prat med advokat så har jag bara släppt alla tankarna på det och koncentrerat mig på att njuta ev tiden med lilltjejen istället. Ja, bortsett från vissa kvällar då lilltjejen sovit och jag suttid lite depp på balkongen då. Men men... Det är allt annat än kul.

Veckan som gått har vart knepig igentligen. Nattugla som jag är så var det en ny sak att lägga sig tidigt, vilket jag började med första dan jag hade lilltjejen. Den måndagen somnade jag 19:30, samtidigt som lillan. Efter det har jag inte vart vaken längre än till 22 mer än 3 gånger, denna dan inräknad. Helskumt.
Men det har varit jekla bra endå eftersom jag vaknat hur pigg som helst vid 7-8 på morgonen utan hjälp av vare sig lilltjej (som jag fick väcka istället) eller väckarklocka.


Annars har lilltjejen och jag faktiskt hunnit med en hel del.
Vi har lärt oss tecknade Pippilåten (den oäkta Pippi Långstrump låten som jag kallar den), lilltjejens cykel har tagits fram och träningen på att cykla utan stödhjul har tagit fart igen. Vi har besökt min kusin och hans barn och både lilltjejen och jag har testat att rida på en stor häst. Jag blev för övrigt lovad att få testa det igen "ordentligt" nån gång, kanske t.o.m. ut i galopp. (jag red en gång när jag var 10 så inget jag kan :P).
Vi har även besökt en polare där Thea åt glass och lekte med hans barn.


Detta var väl en kortfattad genomgång av tiden som gått. Jag har missat att nämna en massa antar jag, men orkar inte hehe...

En sång:



Lite bilder från veckan (och en halv) kommer här:



För övrigt så ska vi direkt efter lilltjejens dagis imorgon åka till Skaras badhus med vattenrutshbana.
Hoppas de tillåter att man fotar där (tack alla äckel som fotar småbarn förresten, inte nog med att ni borde skjutas för er äckliga "sjukdom", ni har gjort så att en stolt förälder inte får fota sitt barn på badhusen längre.)


Nåväl... Lev väl, älska din nästa, och gärna mig lite med :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0