En dag på badet...

Japp, det blev av att åka till badhuset idag.
Inte badhuset här i lilla Skövde då utan till badhuset i ännu mindre Skara, eftersom jag ahde fått tips om att det fanns en vattenrutchbana där. Sant, det fanns det, men förrutom den så var det nog bland det tråkigaste badhus jag sett.

Detta hindrade varken mig, polarna eller lilltjejen från att ha skitkul däremot. Inga andra var där nästan och ingen av dem där åkte i den sega, tråkiga vattenrutchbanan heller så vi sket fullständigt i alla regler de hade för att få åka.

Seriöst, den gick hur långsamt som helst och mynnade ut i en 3 dm djup länga innan man fick gå upp. Så lilltjejen fick åka själv, fast det var 7års gräns igentligen. Vi andra passade på att slänga oss efter iof och åka ikapp så att vi alla kom ut i en samlad hög. Alla garvade ganska gott då.

Det fanns en fin grön och gul lampa där som visade när det var ok att åka men vem brydde sig om den? Nope, inte vi. hehe... Jag tror att skulle det inträffa olyckor i den rutchkanan så måste det vara för att någon råkat somna på vägen ner hehe...


Tråkiga var tyvärr att först när vi kom ut därifrån så mindes jag min kamera.
Inte ett enda kort eller filmsnutt blev det ;(
Önskar så att jag hade tagit lite bilder och filmat lite när lilltjejen åkte. Hon tyckte verkligen det var så himla kul, och det syndes verkligen på henne. De hade bubbelpool med iof som hon tyckte om att springa till emellanåt för att vattnet var så varmt däör, så inga blåa läppar blev det :)


Enda kortet jag tog får jag väl lägga med här då, det är på lilltjejen i bilen hem...
image79


Men det känns riktigt tråkigt att missa att få med bilder från en så rolig dag, typiskt. Men det kommer flera roliga tillfällen att fånga på bild. Funderingar på att åka till ett riktigt äventyrsvattenland med lilltjejen finns ju. Det skulle hon älska vet jag och då ska jag banne mig ta kort som bara den.

Kommentarer
Postat av: Maja

Inga snuskbilder på min blogg inte!

2008-04-04 @ 08:35:47
Postat av: joel

exakt varför fick jag länken till dagens fråga? Är det ett djupt fall av ironi eller va?!

/pucko

2008-04-04 @ 13:04:51
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

hehehe... okej, en helt godkänd ursäkt.. en person som sitter och läser mina gamla inlägg är i sin fulla rätt att inta sinnet halvmental...

Godtaget ;D

2008-04-04 @ 14:54:50
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Maja

Jaså, joel är här o jävlas också.

2008-04-04 @ 19:54:06
URL: http://totalblackout.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0