Frisören

Juppz. Lilltjejen var hos frisören idag och eftersom hennes hår var så slitet så var det ganska mycket som fick klippas bort. Lite tråkigt, gillar inte heller att de klippte lugg även om deras "ursäkt" var ganska bra om att hon inte har tofs och det var i ögonen på henne hela tiden.

Själv ville jag ju igentligen att det skulle växa förbi den kritiska "klia-i-ögonen"-längden så att det sen kunde hamna i samma längd som resten av hennes hår. Jag är av den uppfattningen att lugg är av ondo om man är långhårig och kommer aldrig vara positivt inställd till de som klipper sig i lugg.

Men men, lillan var supernöjd så då var det ju bara att nicka med ett leende och säga hur fantastiskt det blev. Dels för att det är trots allt vad lillan gillar som spelar roll, inte vad jag tycker och dels för att det faktiskt blev jekla fint. (Så det funkar på barn då, jaja :P)

Hon fick även en massa fina slingor i olika färger som hon helt älskade. Blev skitsött men det gick ur under dan så det var knappast permanent (Du vet, för evigt, inte krulligt!)

image92

Efter frisören var det hoppa stödsmatta som en tok som gällde. Min kusin fyllde år nämligen och de har en sån där gigantisk stödsmatta (den blåa, runda som alla har) och lilltjejen kunde inte få nog av att hoppa på den.

Kan lugnt säga att hon hade kul och hon slocknade fortare än jag hann blinka när vi väl kom hem. :)

Kommentarer
Postat av: joel

Jag vill se mr Sketis med samma färger i håret!!!

2008-04-29 @ 07:44:47
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Josefin

Men hon blev ju jättefin i håret :-) däremot förstår jag inte varför alla småflickor ska ha lugg. Jag minns den hemska dagen då jag var i skolåldern och frisören klippte lugg på mig - igen. Jag blev så ledsen och undrade varför man Alltid skulle ha lugg. Trots hår i ansiktet och i ögonen så sparade jag ut den där eländiga luggen och.. blev det fint? nja, såg nog ut mer som en peruk.

2008-04-29 @ 12:40:28
URL: http://josefliinplersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0