Hur vet man om det ett barn säger är sant?

Tankarna snurrar ikväll.
Hur vet man om en fyraåring talar sanning eller bara hittar på? Fantasin är ju stor i den åldern och det sägs både det ena och det andra. Så hur vet man om det är på riktigt?

Lilltjejen sa något idag som skakade om mig ganska rejält. Hur vet jag om det är sant eller inte?
Jag frågade henne ifall det stämde och hon sa att det var sant. Jag frågade om detaljer och fick en hel bunt detaljer, sagda i ord som jag aldrig hört henne använda förrut. När jag fortsatte prata om det och fortsatte fråga ifall det verkligen var sant så ändrade hon sig och sa att hon skojade, men även då var hon helt allvarlig.

Jag har aldrig sett henne så allvarlig när hon pratat om något förrut, så det gjorde ju att tankarna for iväg ännu mer.
När jag fortsatte med att säga att sådana saker är jätteviktiga att berätta om ifall det stämmer och inget man ska skoja om då det är en så hemsk sak at göra. Då kollade hon på mig bara och sa att jo, det stämde, hon skojade inte alls. Hon tog alltså tillbaka att hon skojade. Det har hon heller aldrig gjort förrut.

Och hela tiden visade hon ett allvar och ett obehag över samtalsämnet.


Jag är så jekla omskakad av det, tänk om det stämmer. Hur vet man det isf?
Hur in i helvete ska man kunna hitta sanningen i en fyraårings djungel av fantasi, skämt och lekar?

Faan!

Kommentarer
Postat av: Irené

Varför sa du inget förut?
Hur ska jag kunna sova nu?????
*suck*
Det är skitsvårt det där.....veta vad som är vad.
Men vi tar det imorrn.
Hoppas du sover gott iaf!

KRAAAAAAAAAAM

2008-05-01 @ 03:22:43
URL: http://darknessa.blogg.se
Postat av: Irené

Pssst/ våga bara ringa 6.30!!!!

2008-05-01 @ 03:24:03
URL: http://darknessa.blogg.se
Postat av: Joel

Åh fy fan.. det där är inte lätt alls ju.. Förstår ju av texten att det rör sig om något seriöst, mitt huvud skenar ju givetvis iväg fort som fan..

Jag hoppas det där löser sig.. För jävligt det där ju..

Lycka till.

2008-05-01 @ 15:44:08
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Linda

Hej! tack! kul att du hittade mig, du e rejält duktig själv :)

2008-05-01 @ 23:46:15
URL: http://plainSimpel.blogg.se
Postat av: Lisa

Ush jag tänker direkt på sånt som man inte får tänka. Jag vet inte alls vad jag skulle gjort i din situation. Hoppas det ordnar sig.

2008-05-02 @ 23:25:36
URL: http://rockabillystar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0