Kolla hälsan när du handlar...

Jupp. Var inne på närbutiken igår och skulle handla lite fikabröd när jag ser två stycken stå vid ett typiskt "sälj-din-själ-och-bind-upp-dig-i-evighet-i-vårt-mobilföretag"-bås, men när jag kollade efter lite närmare så såg jag att så var ju inte alls fallet.

Istället stod de två stackarna där och erbjöd en specialvåg till att mäta de människor som var nyfikna på hur deras hälsa såg ut. Denna våg vägde inte bara kilona rakt av utan såg hur mycket kroppsfett man hade, hur mycket vatten i kroppen och en mängd annat.

För att detta skulle fungera så var man tvungen att ta av sig barfota och ställa sig på vågen. Jag som gått runt på stan i värmen hela dagen erbjöd mig självklart genast att testa, så av med skor och sockar och upp med svettiga fötter på en våg för att få reda på hur jag mår. Med min totala brist på att ta hand om mig själv så blev jag faktiskt positivt överraskad.

Jag är ingen människa som tar hand om min kropp direkt. Vissa dagar sover jag sent, andra gg är jag vaken flera dygn. Jag kan gå runt i flera dagar utan att äta för att sedan slänga i mig ett ton kött av skräpbolagsnatur och ett kilo godis på det. Och trots allt detta så får jag diagnosen "Normal".

När jag frågar varför de står där och erbjuder folk att kolla sin hälsa så svarar en att det beror på att de vill få folk att vakna till, att se hur deras kropp mår och ändra sina levnadsvanor. Jaha? Tack då. Så äta skräpmat, sitta vid datan, sova skit... Ja det får jag väl fortsätta med då :P

Roligaste var när de räknade ut hur bra min kropps "förbränningssystem" fungerade (ja de sa faktiskt så). Jag vid 31 års ålder, har en kropp som fixar intagen och pumpar ut näring i alla hörn som vilken 24åring som helst. Så tack, tack.. Jag mår toppen...

Bara psyket kvar då, fast hade de kunnat mäta det så hade det väl blivit stora röda lampor och skrikiga signaler tills männen i vitt hämtat mig.



Förövrigt är det mina veckor med lilltjejen nu så jag är faktiskt överlycklig :D
image90

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0