Lilltjejen vet vad hon vill

Garvade gott åt lilltjejen idag. Gick den fem minuter långa promenaden till hennes dagis (jaja förskola heter det ju nu) för att hämta henne. Gladaste tjejen kom springandes och slängde sig i min famn, vinkade glatt åt personalen och drog mig mot utgången medans hon sa till mig att skynda mig så vi kom därifrån nån gång.

Väl utanför dagiset så ringde min mor stressat från jobbet. Då hade vi tagit oss 20 meter från dagiset på bara 52 minuter hehe.. Morsan ville ha tillbaka fästingplockaren jag lånat från min moster 2 dagar innan. Eftersom hon skulle träna med min andra moster bara 30 min efter hon slutade så blev det stressigt hem.

Det var då jag garvade hehe...
Lilltjejen stannade vid varenda blomma, liten lekplats och allt annat man kan tänka sig. När jag sa till henne att skynda sig för att "farmor" kom snart och hade bråttom så fick jag bara ett "vänta" till svar. Efter 3:e lekplatsen så sa jag tillslut att jag skulle ringa farmor och säga att hon inte skulle komma för vi hann inte hem, och det fick fart på lilltjejen.

Eftersom det fungerade så bra att "hota" med att ringa farmor så körde jag med det de andra gångerna efter det med. När vi nästan var hemma så kom vi fram till en stor lekplats, en riktigt stor. Med massa roliga saker att göra på.

Lilltjejen sprang såklart genast dit och när jag suckade och sa till henne att vi skulle gå så vände hon sig om, kollade först på mig, sen tillbaka mot lekplatsen, sen kollade hon på mig igen och sa bara "Ring farmor!".

Jag vek mig dubbelt medans hon letade upp roligare saker att göra på lekplatsen än att bry sig om mig...



Nåväl, för att avsluta det så slänger jag upp två "somriga" bilder så att herr J. blir nöjd haha...
image93

image94

Kommentarer
Postat av: joel

Så nöjd så .... hmmmm

2008-04-30 @ 10:24:05
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0