Sagts på McDonald

Jag och lilltjejen stod för några dagar sen i kön till McDonalds och det stod en blond kvinna framför oss.

Lilltjejen tittar på henne en stund och utbrister "Hon heter Linda!" högt och tydligt.
Jag kollar på kvinnan framför en stund men kommer fram till att jag aldrig sett människan förrut så jag frågar lilltjejen hur hon vet det. "Hon heter faktiskt Linda!" får jag som svar.

Efter otaliga repetioner av detta så knackar jag försiktigt kvinnan framför mig på axeln och frågar artigt ifall hon heter Linda varvid hon svarar att nej, hon heter Alexandra. "Nej, hon heter Linda!" utbrister lilltjejen trotsigt vilket får kvinnan framför att börja skratta lite medans jag förklarar för lillan att Alexandra var hennes namn. Efter det så hade lilltjejen ett antal frågor om just varför hon inte hette Linda innan hon tappade intresset och började prata för sig själv om morötter och äpplen (hon hade en inre konflikt om vad hon skulle välja till maten).

Jag och Alexandra pratade vidare glatt om det mesta mellan himmel och jord under tiden vid stod där och hon visade sig vara nyinflyttad i stan och en riktigt trevlig kvinna.


Det känns som om min dotter jobbar för någon jekla kontaktförmedling och jag undrar hur dagarna på stranden med henne kommer bli i sommar. Kommer hon bada mycket eller springa runt och försöka "fixa ihop" farsan med någon? :P

Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha, ja.. vem vet hon kanske har en karriär inom det där :-P dejting tjaffset.

Lite passande då att jag drömde att jag knackade på din dörr häromnatten och frågade om du var singel. Vid ditt svar "ja" så frågade jag om du inte ville ge mig en unge för jag var också singel och du var den ende jag kunde se som pappa. HAHA. Ja, jag vet inte om det handlar om panik över framtiden eller om jag bara har slut på drömmar. Men det var rätt roligt. Inget jag sa till Kristofer dock.. haha!

2008-04-29 @ 12:36:12
URL: http://josefliinplersson.blogg.se
Postat av: Irené

Vaaa....!?!?!?

Jaja hm just det ja, jag blev ju *mummlar något grötigt*
Glömde bort det, eller rättare förträngt det traumatiska.

JAG GER UPP!

Eller så får jag ta och flörta med lillan jag ;) hehe

2008-04-29 @ 14:52:49
URL: http://darknessa.blogg.se
Postat av: joel

Ha! Den där lätte.. det vet man ju att du satt en bandspelare innanför tröjan på lillen bara för att få kontakt med brudarna..

Den kör jag med.. eller ja.. gjorde ;D

Kul att du fått ordning på designen btw

2008-04-30 @ 10:22:54
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0