Vårdnadstvist & annan skit...

Så kom som sagt den jävla dagen...

Tisdag 26 Aug Kl. 13:15
Besök hos advokaten för att skriva ihop ett brev till rätten som svar på det papper mitt käre ex advokat har skrivit.

Hur svarar man på ett papper fyllt med saker som inte stämmer för fem öre?
Hur ska jag svara?
Ska jag lägga till något själv, eller bara svara på de saker mitt käre ex påstår?


Frågorna är många för mig. Vad bryr de sig egentligen om att veta? Jag har en hel hop med saker som visar på hur mitt ex systematiskt försökt bryta ner mig till att ge bort vårdnaden, men spelar det egentligen någon roll alls? Det handlar ju inte om vår relation till varandra (även om den är mitt ex ursäkt) utan om min dotter och vad som är bäst för henne.


I papperet från rätten stod det även detta:
Vill Ni åberopa vittnen eller andra bevis skall Ni samtidigt ange detta. Om Ni åberopar vittnen skall deras namn och adress anges. Skriftligt bevis skall lämnas till tingsrätten. Ni måste ange vad Ni vill bestyrka med varje bevis.

Ska jag alltså skriva ner mina vänners och bekantas namn och adress för att de sen ska kunna intyga vilken glad och lycklig liten tjej jag har hos mig, eller är det bara något som står i deras “standard mall” för utskick vid stämning? Det kan ju vara vid fall av olika brott, vad vet jag?

För säkerhets skull samlar jag på mig de närmastes uppgifter för att skicka med. De vet ju i förstahand hur lilltjejen är runt mig och där finns det ingen som sett henne fara illa på något sätt.

Men ska jag ta med all skit mitt ex skrivit? Där är den stora frågan. Dels kan det ju styrka att det är hon som är den drivande kraften till vår dåliga kommunikation, att hon uppträder helt emot vad hon skriver (genom flertalet sms om frågor ifall lilltjejen kan vara hos mig vid vissa tillfällen, vilket verkar konstigt om hon nu skulle “fara illa” hos mig) och visa de “påhopp” jag har fått stå ut med genom åren.

Men spelar det någon roll? Jag tror ju ändå att rätten gör sin bedömning på hur vår kommunikation är, hur lilltjejen verkar påverkas av den och om de anser att det skulle vara bättre med enskild vårdnad för en av oss. Inte varför det är så. Därför vet jag inte om det är värt att ta med de delarna. Känns som att det skulle samtidigt sänka mig till mitt ex nivå och så lågt känns inte bra att sjunka, men man gör ju allt för sitt barn, eller?

Faan…


Onsdag 24 September Kl. 13:30
Muntlig förberedelse i Skövde Tingsrätt.

Vad betyder ens det!?!

Jag ska träffa någon där och prata om stämningen antar jag, men varför och hur ska det hjälpa? Är tanken att rätten ska få lite hum i förväg om vad det handlar om för att lättare fatta beslut framöver, eller är det en förberedelse för mig så att jag ska veta lite om vad jag har att vänta mig? Tror på det senare.


Måndag 29 September Kl. 13:30
Fallet tas upp i rätten.

Eller som jag ser det…   Mitt och min dotters liv bestäms. Ska hon växa upp och tro att jag inte ville ha henne (tills hon blir gammal nog att förstå iaf) och kommer jag leva mitt liv i samma “limbo” som jag så starkt känner av de veckor lilltjejen inte är hos mig?

Jag lever på hoppet om att rätten ska se mitt ex anklagelser för vad de är, skitsnack och fatta beslutet att hon mår bäst hos mig. Om det värsta skulle inträffa så får jag väl se vad det finns för chans att överklaga (minimal tror jag) och leva vidare med vetskapen om att min lilltjej iaf kommer få veta sanningen när hon blir äldre och då kanske förlåter mig.




Samtidigt som allt med vårdnadstvisten går runt i huvudet så läser man i Metro om barn som vaxar “bikinilinjen”...

Världen är sjuk och istället för att bli bättre så blir den bara sjukare.
Jag undrar hur världen kommer se ut om 10 år om det fortsätter så här.

  • Kappahl och H&M lanserar gemensamt stringtrosor för bäbisar (igen). Vindarna har vänt och de säljer som smör. Man måste ju ha matchande trosor till vaxningen som barnen får redan på BB som en del i “födelsepaketet”.

  • Vården som nu är privatiserad tävlar om det ena och andra och du kan nu välja att slippa se ditt nyfödda barn osminkat. De trevliga och välbetalda barnmorskorna (japp, högre lön har de, leve privatiseringen!) tar annars med sig det nyfödda spädbarnet och tvättar, parfymerar och klär det åt dig. Innan du sen får se ditt lilla söta barn så kan du välja att få det sminkat att likna valfri kändis. Åh, de små liven är så söta när de ser ut som små versioner av Madonna (som åter vid 60+ ålder toppar listorna)

  • Pedofili är lagligt. Varför klä upp sina barn och slänga på dem smink om ingen få kolla. Nej nu jävlar, redan som spädbarn ska hon/han lyckas locka till sig någon rik farbror som överöser hela familjen med gåvor för några timmar varje dag med barnet.



Javisst låter det sjukt äckligt, men är det så jäkla otroligt?

  • Vi har redan (i USA dock) rabatt på vissa skönhetssalonger när det gäller bikinivaxning på 8-åringar.

  • Klädbutikerna har redan en gång försökt marknadsföra stringtrosor för spädbarn.

  • Rätten har bedömt att det inte är olagligt att ta kort upp under kolen på främmande kvinnor så länge som de inte märker det, sen är det skit samma vart de korten hamnar.

  • Barn blir mobbade för att de inte följer trenderna.

  • Modebloggarna hamnar i tidningen varje dag där det varannan dag skrivs om hur fantastiskt de skriver och varannan dag frågas hur det kommer sig att så många läser deras blogg. (att de skrivit om dem i tidningarna varenda jävla dag ser de inget samband med)

  • Människors liv ska övervakas av staten som samtidigt säljer ut alla Sveriges varumärken.

  • Arbeta är för förlorarna, man ska “mingla” och få pengar av sina rika föräldrar.


Jag kan hålla på i evigheter med det här. Hela jävla världen gör mig spyfärdig idag.

Näe… Går och hämtar MIN dotter på dagis. Vi ska leka i sandlådan och hitta på roliga fantasihistorier om allt möjligt från gamla tanter som bor i skogen till bussar i olika färger som bor på olika platser och besöker varandra. Sen ska vi kanske säga hej till grannen om han har sina barn i helgen för att avsluta med chips & film och bara mysa.

I September bedömmer några främmande människor ifall hon ska vara hos mig eller hos sin mor, men den här helgen är hon bara min och det ska vi ta tillvara till 100%!!!.

Kommentarer
Postat av: misskalila

Sketis. När ditt ex smutskastar dig för att ta din dotter ifrån dig, låter det då klokt att du ens ska fundera det minsta vad du behöver göra? Stå på dig. Det är din dotter det handlar om. Säg sanningen. Smutskastning kommer man inte långt med, men gör allt för att inte förlora henne. Använd dig av sanningen!!

2008-08-22 @ 13:42:02
URL: http://misskalila.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Det är inte att falla ner på hennes nivå om du använder det hon har skickat till dig. Det är ju bevis nog, sms:en.

Kämpa för din dotter!

2008-08-24 @ 19:25:55
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: DD

Jag läste också det där. Äcklades gravt och slog igen tidningen och höll på att gråta. Stackars små flickor som redan som 8-åringar tvinags in i detta av sina mödrar!!! jag skulle vilja strypa dom här morsorna och tvångsmata dom med vaxet med babyfjun på!



Sen har jag förstått att du för en bitter kamp om din dotter. Svårt det där. Men jag vet också att det är svårt idag att bli av med vårdnaden så du behöver bara bevisa att du är en bra pappa och sedan bevisa att hon ljuger. Håll modet uppe och sjunk inte till hennes låga skitnivå.



*kram*



2008-08-25 @ 15:30:57
URL: http://http://devilshlydivine.blogg.se
Postat av: Kattis

Vill bara önska dig all lycka till. Fruktansvärt av ditt ex att hantera situationen såhär!

2008-08-28 @ 11:09:10
URL: http://ernies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag har funderat på det med vittnen jag med. Hur trovärdiga anses partiska vittnen vara egentligen?

2008-12-21 @ 10:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0