Det har gått ett tag...

Sen jag skrev något speciellt sist. Men men, det är sån jag är. Att sätta sig och skriva rad efter rad varje dag är inget jag orkar med. Trots allt är en blogg just det man själv vill att den ska vara och min är en där jag skriver något i när jag orkar...

Jag kan ju börja med att lägga till lite till det korta inlägg från i onsdags där jag och lilltjejn var på badhuset här i stan i över fyra timmar. En liten bild och en kort rad om att hon sov gott är ju helt ok. Men jag har även en liten film därifrån på lilltjejen "in action". Så förbannat söt, och allt annat än rädd för vatten :P


Nu i helgen var det avskedsfest för Flemming också. Han hade ju som sagt lagt ner sin bokhandel som fungerat som en mötesplats för oss människor innom alla grupper och kategorier. Det var helt otroligt vad påverkad man blev av att vara där och jag vet att det var mer än en person som satt med tårfyllda ögon. Att en bokhandel kan lämna ett sådant spår i själen, det är speciellt. Men Flemming är en mycket speciell person så.

Spelade in hans tal men missade de andras (missade början av hans tal med iof, men mesta finns med.)

Flemmings tal på festen





Förövrigt finns han med c:a 1½ minut in på SVTs seria Andra Avenyn avsnitt 53. Bara att gå in på svt.se och kolla om ni nu skulle ha lust me det :P


Nåväl, det var väl en snabbgenomgång av vad jag gjort senast iaf.
Idag var jag och pratade med psykologen igen, vilket slutade precis likadant som förra gången. Det vill säga förlängd sjukskrivning tills nästa möte som bokades in redan om en vecka. Hon kan inte få grepp om mig riktigt. Enligt testet jag fick göra så led jag av en djup depression. Jag fick visst skyhöga dpp-poäng på det. Men samtidigt så verkar jag må bra av struktur i mitt liv och ett arbete kanske skulle vara precis det jag skulle behöva.

Jag vet vad jag skulle behöva, och det passar inte in i någon av de mallar de har tyvärr. Det är som en quinna sa för ett tag sen (eller skrev), typiskt att man ska hamna någonstans mitt emellan alla syntom som finns istället för att bara få ett rakt besked av vad man lider av så att de kan sätta in en kur mot det.

Japp, ett helvete. Undrar om någon alls kan hamna innaför deras mallar igentligen... Ajja...

Har för övrigt kollat igenom lite bilder från 2001 och framåt (förrutom en eller två bilder från sent 90-tal) och kommer nog göra ett liten tidslinje/kollage av dem så man kan få en liten inblick i hur otroligt ung och vacker jag fortfarande är hahaha... Eller ja, se mina förändringar under åren iaf...

Kommentarer
Postat av: Fia

När jag var och badade med min sambos brorsbarn som är 5år så fick jag höra att jag helst skulle se till att hon hade en liten bikini överdel eller en hel baddräkt eftersom att det finns vissa som är på baden av en enda anledning. Så jag kom att tänka på det när jag såg din lilla filmsnutt..Annars såg hon ut att ha kul=)

2008-02-04 @ 23:41:19
URL: http://zophiaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Den där quinnan, var det jag? Eller är det fler som hamnar helt utanför diagnoserna fast ändå mitt i?

2008-02-06 @ 14:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0