Ingen bokhandel...

Hade tänkt ta en sväng in till stan tidigare idag, bara gå runt lite och seen hälsa på Flemming i hans bokhandel, ta en kaffe och snacka skit. Men det går ju inte, han har ju smällt igen affären och kvar finns bara vilken stad som helst.

Det är konstigt hur vissa människor lämnar avtryck hos en. Hur man vänjer sig vid att vissa saker "bara är " och hur det kommer som en kalldusch när det ändras. Ingen som inte vart med under Flemmings tid kan igentligen inse just hur viktig den bokhandeln var för det sociala livet i den här stan.

Statistiken över besöken hos herr Flemming var inte direkt så att man kände att man hjälpte honom med ekonomin hehe. Av 100 besök så köpte jag en bok c:a 5 gånger, medans jag drack kaffe 90 gånger. Genomsnittstiden på besöken hamnade nog på 1 timme. Visst låter det konstigt, men man gick inte dit för att köpa böcker, det var bara ett plus. :)

Nu är vi en bunt förvirrade människor i stan som springer på varandra titt som tätt med vilsna blickar. Varje dag som går som jag springer på någon av de underbara människor jag lärt känna tack vare denna bokhandel så är det samma sak.

-Vad gör du då?
-Jag var påväg förbi Flemmings en sväng, men det finns ju inte kvar så jag vet inte. Du då?
-samma.

Den raden har sagts och hörts mycket.

Näe, tänkte ta en sväng in till stan tidigare idag, men det är ingen vits...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0