Varför köpa ny mobil?

När man kan få en gammal (eller i det här fallet 2) för en mycket mindre slant?

Jag har haft min gamla sletna Sony Ericsson K700i sen den kom för drygt 3-4(?) år sedan, varav styrspaken för att bläddra i menyn la av för drygt ett år sen. Att den dessutom legat i fickan medans jag hoppat i sjön och min dotter slängt den i toaletten två gånger har ju knappast hjälpt. :P

Ett tag dog den helt, men eftersom jag i min bekantskapskrets inte var ensam om att äga en mobil av den modellen, som dessutom var trasig, så lyckades jag samla ihop fyra extra K700i:or (trasiga) från polarna och efter att man plockat en del här och en del där så lyckades jag bygga ihop en hyfsat fungerande mobil igen.

Men styrspaken har alltid "glappat" och det har stört mig hela den tiden, men nu är det slut på det :D

500:- slänger lilla jag ut och i får då en Sony Ericsson S700i OCH en Samsung SGH-Z400

image32image33image34
Från vänster: Sony Ericsson K700i, Sony Ericsson S700i, Samsung SGH-Z400

Inte så jekla farligt för en femhundring, eller? Vad ska man med senaste skiten för endå? Huvudsaken är ju att de går att ringa med :P


Kommentarer
Postat av: Have a guess :)

Jag är så svag. Så jag köper de senaste :P du kanske väl kränga mina föredettingar då? ;)

2008-02-03 @ 15:08:29
URL: http://www.cicilijas,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0