Ah, en bit avklarad iaf.

Var på Socialen idag och pratade i över en timme. Efter det fick jag en hel del saker gjorda och nu väntar jag bara på ett samtal från vårdcentralen.

Jag måste visst prata med en psykolog på vårdcentralen för att antagligen efter det bli sjukskriven. Visste faktiskt inte man kunde bli sjukskriven när man är arbetslös, men min käre dam på socialen sa att det var vad hon tyckte jag behövde.

Sjukskriven som arbetslös kan man visst bli om man mår på ett sådant sätt att man hade sjukskrivit sig om man jobbat och mått likadant. Måste erkännas att hade jag någonsin mått så som jag mår nu och vart på ett arbete så hade nog min chef tvångssjukskrivit mig.

Så, nu är det bara att vänta iaf. Hoppas de ringer idag så jag får det ur vägen, hatar ju att prata med psykologer. Enligt min erfarenhet är det en bunt människor som redan vet allt så inget man själv har att säga är av betydelse. Nu kanske det inte är så med alla och gudarna ska veta att jag knappt pratat med någon utan jag har bara dåliga erfarenheter från dåliga kuratorer från min barndom.

Jaja. Blir jag sjukskriven så får jag iaf alla mina bidrag utan att behöva bekymra mig om hur många jobb jag sökt. Söka jobb som arbetslös är ett arbete i sig som min socialtant sa och arbeta ska man inte behöva göra när man är sjukskriven.

Kommer ju ändå söka jobb, men slipper pressen att ha "rätt antal" jobb uppskrivna på ett jekla A4:a. Skönt att slippa den pressen. :)


Till er arbetare där ute vill jag förövrigt bara meddela att jag gör mitt bästa för att hitta ett jobb, jag vill faktiskt inte leva på er skatt. Fast jag har jobbat mycket iof så jag tror nog att jag har betalat skatt nog för att det ska finansiera mina bidrag ett tag framöver iaf. Men det känns endå alltid som att man är en snyltare när bidrag från skattekassan är det man har att leva på.

So sorry to all you hard workers out there, I envy you. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Ska du säga!

2008-01-21 @ 15:17:32
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: Charlotte

Ja de borde de ju faktiskt ha, hade vart skoj ju!

2008-01-21 @ 15:21:27
URL: http://charlotte87.blogg.se
Postat av: Charlotte

Ja de borde de ju faktiskt ha, hade vart skoj ju!

2008-01-21 @ 15:21:38
URL: http://charlotte87.blogg.se
Postat av: Mia

Tack för alla mattips :-)

2008-01-21 @ 15:22:10
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: millan

jag måste säga att jag tycker synd om er ungdommar livet för er är inte lätt i dagens samhälle, har själv en 20 son som är arbetslös.stå på dig och krya på dig!

2008-01-21 @ 18:13:55
URL: http://moder.blogg.se
Postat av: Josefin

Jo man kan bli sjukskriven, det fick jag också veta efter min lilla visit nere i underjorden. Men då var jag sedan ett tag uppe i det blå och det kändes olönt att bråka med vårdcentralen då :-P
Hoppas att du möter en bra läkare/psykolog!

Ta hand om dig vännen, du är bäst ^^

2008-01-21 @ 21:18:46
URL: http://josefliinplersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0