Attans skitdator!

Satt och testade ett jekla tråkigt spel på datan idag så dog hela skiten och en lukt av brännt gummi (tyckte jag iaf) spred sig i rummet. Ajja, tänkte jag först, bara datakräket som låst sig igen, det händer ju. Startade om datorn några gånger, eller ja, jag försökte starta om den utan att någonting hände. Efter ett tag gav jag upp och drog ut strömkabeln från nätagget ibak istället. Jeklar vad jag brände mig. Nätagget var glödhett och det steg en väldigt fin rökstrimma från det.

Så här sitter jag nu med dator nummer 2 (jag har tre :P) och försöker fundera igenom vad jag ska göra nu. Måste fixa ett nytt nätagg, det är ju självklart, men tills dess? All information, filer och sökta arbeten ligger på gamla datorn. För att inte snacka om hela 2007 års fotograferande (utan backup) så jag hoppas verkligen inte hårddiskarna passade på att krasha samtidigt. Näe, usch, det får de inte ha gjort...

Nåväl, nu ska jag göra annat och försöka sluta grubbla på det.

Kommentarer
Postat av: Maja

Får man fråga varför någon väljer att ha tre datorer?

2008-01-10 @ 09:08:35
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0