Dagens outfit

På väg till dagis (eller ja, förskolan heter det ju nu)

image29Se hit!
Ja, det är sant!
Jag har nu blivit en "modeblogg"!

Haha... *suck* Dålig förmiddagshumor blandat med en stor del uttråkning drar verkligen fram det sämsta i mig. Nu menar jag det som något depressivt, utan bara dålig humor. :)

Till vänster har vi lilltjejen iaf som poserar med dagens dagis-garderob.

Vad som inte syns så bra under är iaf en brun Kitty t-shirt (katten, inte deckaren), ett par bruna byxor med Milla (Alfons Åhbergs bästa tjejkompis) och en brun luvjumper med glitter. Dagens färg är brunt med andra ord.

Jackan ser ni ju så använd ögonen. :P
Vart är då alla dessa gudomligt vackra plagg inhandlade?
Ja, jag har inte den blekaste haha, jag har köpt från de flesta ställen, Milla är ju specialbeställt från en "Alfons-site" och jackan är inhandlad på tradera :P

Ja, antar att jag inte skulle kunna driva en modeblogg trots allt? Haha... Men varför skulle jag vilja iof? Ajja, uttråkad.


Nepp... Strax dags att diska. Har haft en underbar dag igår iaf och den här dagen började riktigt bra med. Lilltjejen väckte mig och sa lugnt att väckarklockan hade ringt men att hon stängt av den. Så första tanken var ju att jag hade försovit mig, men jag har en så duktig liten dotter som faktiskt stängde av klockan och sedan väckte mig direkt efteråt, så ingen tid förlorad i drömmarnas värld.

Frukost för lilltjejen medans jag plockade fram dagens garderob och bara glada miner från lillan. Hur mysigt trevlig morgon som helst, och tro mig, det är inte alltid så. Sedan var det iväg till "dagis" med lillan och sen hem för att snart plocka iordning i lyan lite. Och inte ens avlämningen på "dagis" kunde ta bort min dotters glada humör, underbart! Hoppas det finns kvar när jag ska hämta henne i eftermiddag nu bara. :)

Hela dagen igår var likadan förresten. Hämtade lilltjejen på dagiset kl. 14 efter över två veckor av ensamhet (för mitt liv utan min dotter är verkligen ensamt) och det var bara glada miner från att vi gick från dagiset till att lilltjejen la sig för att sova på kvällen. Och då var hon ändå med inne på Willys i en timma för att hjälpa pappa plocka iordning mat för runt 1400 spänn. Hon brukar avsky mataffärer efter c:a 5 min och det brukar alltid sluta med att jag får handla resten en annan dag när någon kan leka med min dotter under tiden.

Ja, jag måste erkänna att jag är helt förbryllad igentligen. Pratade med exet några gånger under veckorna lilltjejen vart där och hon uttryckte sin oro över att lillan börjat suga på tummen (vilket hon aldrig gjort innan). Det var det ena och det andra om att hon känner sig otrygg m.m. Men förrutom precis när jag hämtade henne på dagis så har lilltjejens tummar hållt sig borta från hennes mun, så då måste hon ju känna sig trygg hos mig iaf, eller?

Oh well... Min enda "chock" jag igentligen haft under dygnet som gått nu, det var nog klädvalet min dotter hade när jag hämtade henne. Mitt ex har alltid haft ett bättre öga för att matcha kläder och få det att se bra ut. Jag kollar in i en garderob och ser bara en massa kläder och vet inte vad som passar med vad känns det som, men käre exet har alltid haft lätt för det. Men hennes kläder igår...


image30
Det kanske bara är jag, men blir det inte lite för mycket med detta?
Jag menar, bara jackan och ett par helfärgade byxor hade kanske fungerat, men ja...

Ja, jag är så förbryllad över klädvalet att det fick mig att ta upp det här, det säger väl något?
För det handlar inte om att prata negativt om mitt ex, som sagt, alltid annars har hon en underbar klädsmak,
så jag vill väl igentligen bara vädra ur mina tankar på ifall det kanske bara är jag som tycker det blev lite mycket...

Ajja...

Kommentarer
Postat av: Maja

Gulliga Thea. :D

2008-01-29 @ 11:31:44
Postat av: Tess

LSDtripp... så är det bara :)

2008-01-29 @ 17:01:31
Postat av: Littlejohn

Du har en bra blogg också :)

2008-01-29 @ 19:32:56
URL: http://littlejohn.blogg.se/?c=1199826529
Postat av: npokmop

my eyes!!!! my eyes!!! !!!

2008-01-29 @ 23:58:04
URL: http://npokmop.bilddagboken.se
Postat av: Maja

Ja, du har rätt i det du skriver om trotsen. Men det är inte alltid lätt att tänka så när man bara bråkar som det känns.

2008-01-30 @ 13:41:07
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Maja

Saknar anonymitet!!

2008-01-30 @ 13:53:53
Postat av: Maja

Eeeeh, young guns?? :P

2008-01-30 @ 18:31:45
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Maja

Tydligen hade du väldigt tråkigt :P

Men varför uppdaterar du inte bloggen?

2008-01-31 @ 07:00:49
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Maja

Låten är bäst, ge dig nu. Du är bara avundsjuk. :P

2008-01-31 @ 12:12:03
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Cicilija

hehe, jag gillar ditt intiativ till dagens outift ;)

2008-02-01 @ 15:37:57
URL: http://www.cicilijas.blogg.se
Postat av: Cicilija

Gnome Mage hälsar tillbaka ;)

2008-02-01 @ 21:02:51
URL: http://www.cicilijas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0