Det är ju pinsamt att vara man ibland

LoveMonkeysSatt och kikade på "Most Extreme" på femman där de går igenom de tio mest extrema djuren innom en viss kategori. Just denna gången så handlade det om de mest extrema djuren när det kommer till parningen och sökandet efter kärleken (eller behovet att fortplanta sig, välj själv :P).

Det är ett ganska intressant program trots att det är amerikanskt. Min syn på alla amerikanska "extrema" serier är annars att de överdriver allt med en fanatiskt "häftig" röst som ska lägga tyngd på precis allting, men i det här programmet funkar det ganska ok.

Nu undrar ni kanske vad min fina överskrift har med djurs fotplantning att göra? Allt! *suck*
Under programmets gång så jämför de alltid olika aspekter av djuren med människan. De gick igenom djur som lockar till sig motpartnern med hjälp av dansen t.ex. och jämförde det med människans sätt att dansa. Forskning har t.ex. visat att en kvinna undermedvetet kan bedömma en man efter hur han dansar för att det visar på hans koordination och uthållighet. Denna forskning var nog jekla gammal dock, eftersom det skulle bedömma chansen att mannen skulle orka hjälpa till med barnen. Nja, det funkar kanske så nu, men i programmet så la det tyngden på det på ett sådant sätt att man hörde att det var självklart att kvinnan skulle ta hand om barnen och att mannens hjälp bara var ett plus. Som ensamstående pappa så stör jag mig alltid på sånt.

Det som fick mig att skämmas över att vara man var när de drog upp ett test några "forskare" hade gjort där de testat hur olika raggningsrepliker fungerade. Det är ju pinsamt hur lite motstånd vi män har igentligen.

En man hade testat två olika raggningsrepliker och "forskarna" hade kommit fram till att en man lyckades 60% mindre med en replik som "Jag slår vad om att jag kan supa dig under bordet ikväll" jämfört med en kommentar som "Det här är lite pinsamt, men jag skulle verkligen vilja lära känna dig."

Nu är väl inte det något pinsamt med detta, det pinsamma är när de testade hur kvinnors raggningsrepliker fungerade på oss män.

Kvinnorna lyckades 100% med kommentaren "Hej!".


Faan vad dåliga vi män är igentligen...


Kommentarer
Postat av: Maja

Hahahahahaha. Hej brukar nog faktiskt fungera som isbrytare på mig också ;)

2008-01-15 @ 19:34:14
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0