Jag förstår inte...

...all den jekla yran av resande hit och dit och propagerande överallt som hålls varje gång USA ska välja en ny president. Det märks verkligen att det är köp & sälj vargarnas mecka. Den som säljer sig bäst kanske blir president, tjohoo...

Jaja, det är likadant i det här landet. Men inte med samma ofantliga summor pengar. Om deltagarna hade vart med i samma TV program en gång i veckan fram till valet och sagt vad de tänkte göra för att förbättra politiken i det landet och tagit de pengarna som nu går till deras kampanjer och skänkt det till välgörenhet så hade de ju kunnat hjälpa så enormt många människor.

Men nej, nej... Sälja in sig hos folket är viktigare än att rädda det. sorgligt.

Presidentvalet i Aftonbladet

Ps. Vad faan har en 70 åring där att göra igentligen, han ska pensioneras, inte ställa up i valet till president!

Kommentarer
Postat av: Maja

Men mr. bloggerman, jajks! Skitsnyggt!!

O du psykvården är nog mer en väg mot sjukvården eftersom man troligtvis hänger sig när man varit där.

2008-01-21 @ 09:10:06
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Anonym

Vettiga åsikter är något man sällan skådar är i bloggvärlden. Iaf så har jag nog inte kommit i kontakt med dom förrens nu dvs :) Tack för komplimangen på min blogg sida men jag måste erkänna att din sida er mäkta orginell, in a good way :)

2008-01-21 @ 11:02:25
Postat av: Cicilija

Vettiga åsikter är något man sällan skådar är i bloggvärlden. Iaf så har jag nog inte kommit i kontakt med dom förrens nu dvs :) Tack för komplimangen på min blogg sida men jag måste erkänna att din sida er mäkta orginell, in a good way :)

2008-01-21 @ 11:03:18
URL: http://cicilijas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0