Näe, jag vet inte...

Har suttit och lekt ett tag med menyer skrivna i CSS, men jag vetefasiken om jag orkar med det mer. Vad jag än gör och hur jag än gör det, så är det i slutändan bara krångel.

Inte nog med att den CSS-kod som behöver användas oftast fördärvar resten av kodningen på sidan så att allting bara blir kaos, det fungerar inte ens ordentligt i Internet Explorer 6, utan jag måste slänga in en massa javascriptkod på alltihopa.

Varför ska Microsoft vara så puckade att de inte följer den standard alla andra satt sig ner och kommit fram till är bra? Varför ska de ha sina egna knep till hur saker ska fungera. Som tack för det så ser sidor olika ut i olika webläsare, beroende på ifall man använder IE, Firefox, Netscape etc. Och ifall man surfar med en PC eller med en MAC.

IE kan jag ju alltid kolla om det funkar med, bara ladda sidan i IE med, men de andra då? Ska jag behöva köpa en jekla MAC bara för att vara säker på att sidan funkar? Nepp... Hoppas alla överger IE6 till förmåb för IE7 som de äntligen lagt in mer stöd för CSS i, eller ännu bättre, låt alla installera Firefox och bojkotta Mircrosoft helt och hållet.

Och nej, jag tänker inte gå så långt att föreslå att byta system till Linux, jag gillar inte Linux :P


Nu sitter det iaf en meny längst upp, lek med den ni, för imorgon kommer den försvinna, orkar inte meka mer med den nu bara. Blir ju aldrig bra... (Den ser olika ut i IE & Firefox, men funkar iaf att använda i båda)

Kommentarer
Postat av: Linnea

firefox ftw :)

2008-01-23 @ 13:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0