Trend, mode, design och blah!

Ja, i brist på annat den här übersega dagen (som jag mest sovit bort, fast i omgångar) så passade jag på att kolla in andra personers bloggar för att se om det fanns något av intresse att läsa, eller bara något kul.

Efter ett jekla hoppande från en blogglänk som en som gjorde ett inlägg på min sida lämnat efter sig, till en blogg från någon som lämnade ett inlägg på hennes sida, etc. Så började jag kolla runt på toplistan över mest aktiva bloggarna, mest populära "and-so-on".

Är människors intresse av trender och mode så jekla stort!?!
Så gott som hela listorna var fyllda med samma slags människor som diskuterade samma slags (ursäkta, endast ur personligt intresse) skit på blogg efter blogg. Jag kan förstå hur några bloggar aktivt om olika trender och att de får en skara efterföljare. Men det är så många som bloggar om just detta att om de bara besökta varandras sidor en gång om dan så skulle de själva stå för 10 tusen besökare per dag.

Tidningarna fylls ju redan till bredden med både det ena och det andra och några bloggar hit och dit är väl jättebra för att jämna upp för hur sena tidningarna kan vara med att uppdatera alla "nyheter". Men jag kan inte bara få bort hela den här känslan av att världen har blivit så förbannat ytlig.

Ah, vetefaan vad jag ska skriva mer, bara störde mig...
Men jag tycker det är intressantare om en polare berättar om sin krossade tå än om att Brad Pitts jacka han hade i en film har köpts för XX pengar ... (jag vet, ska vara mer X där eller hur :P)

Toplistorna är uppenbarligen inte min plats att leta efter något intressant på.
Och till er väldigt få toplistade bloggägare som verkligen skriver om annat så ber jag om ursäkt för att ni råkade slinka med i mängden här.

Byé for now...

Kommentarer
Postat av: stine

ja det lät bra :)

2008-01-22 @ 20:23:42
URL: http://stineb.blogg.se
Postat av: Maja

Ja fasen du. Dra inte ner mig i det här. :P Va faktiskt på listan igår, men inte skrev jag om sånt inte. :)

2008-01-29 @ 07:04:25
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Anonym

Javisst är det äckligt med alla dagens outfit? Jag spyr lite i munnen varenda gång jag får syn på en sådan bild. Haha... Hemskt att representera det kvinnliga könet när man inte håller med om ett jota som någon annan skriver. Då får man blajja på själv istället och hoppas att det finns någon mer därute som inte tar sig själv på för stort allvar. Tyvärr finns det inte så många som man hade hoppats på. Jag som trodde att svenskarna var ett klokt folk =)

2008-01-30 @ 18:55:41
URL: http://angiejansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0