Ny design...

Japp.. Nu har jag äntligen (?) haft så jekla tråkigt så att jag skapade en ny liten design.
Igentligen skulle jag bara göra en header och sno åt mig en grund-design att använda, men eftersom den gamla designen använde en massa fler "attributer" så var jag tvungen att lägga till dem i nya med. Allt för att inte det skulle lysa lite rött här och var...


Nu undrar ni säkert vad jag snackar om. Ifall allt fungerat som det ska så ser ni nämligen ingen direkt skillnad på designen här, men ack så ni bedrar er.

Om ni kollar under klockan till höger så ser ni att allt ni behöver göra för att se den nya designen, det är att klicka i en liten cirkel och välja den. Efter det kommer den nya designen att alltid vara igång på er dator (om ni inte rensar den på cookies förståss, då drar den sig tillbaka till gamla igen).

Ja just det ja, om ni inte tillåter cookies så kommer det ju inte funka...



Ajja.... Tog faan så lång tid att fixa skiten iaf. Eftersom jag har den gamla designen som grund så ligger den i bakgrunden hela tiden och den nya designen laddas in över den gamla. Det innebär att allting som står i den nya designen har "företräde" inför allt som stod i den gamla. Och det var här som skiten tog tid...

All kod som fanns i gamla designen behövdes inte finnas med i nya. T.ex. så var den svarta texten i nya designen inte inskriven eftersom webläsarna väljer svart som standard. Men det innebar ju då att texten blev äckligt röd och förstörde hela designen eftersom den gamla designens kod låg kvar och var oförändrad (då inget i nya koden ändrade den)

Ehm.. rörigt va? Jag har iaf fått lägga till en jekla massa kod för hand trots allt för att täcka över de luckor i koden som fanns.





Jag vill ha en liten kommentar om hur det fungerar iaf. Alla datorer är ju olika, så om det ser bra ut, tjohooo.. och om det ser skit ut så ja.. dra ett A4 i "springan" för jag gjorde mitt bästa. Men alla felaktigheter vore tacksamt om det "rapporterades" så kanske jag kan fixa det :)

Bye bye...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Funkar bra här iaf.. jisses va fräsigt att man kan välja!

2008-07-16 @ 19:03:17
URL: http://ernies.blogg.se/
Postat av: joel

Fan på den här datorn ser det okej ut i alla fall.. ocj jag både slipper highlighta texten eller ställa mig på huvet för att se vad det står..



nu är du ett steg närmare att bli nya blondinbella..



sketis outfitshörna kanske kommer snart? ;)

2008-07-17 @ 09:19:55
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Maja

Sheisse, skitsnygg design :D

2008-07-19 @ 17:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0