Sommar, sol och små skrikiga ungjävlar...

Ja inte min lilltjej förstås. Men  alla andra ungar :P

Har haft två underbart varma och soliga dagar nu och det ska visst fortsätta så här framöver. Underbart! I onsdags var jag och lilltjejen i Simsjön som ligger strax utanför stan. Eftersom min moster har en sommarstuga där så varvade vi badandet med att grilla och sola och bara umgås (och en massa bus, funkar inte utan bus :P). Helskönt.

Sedan i torsdags (igår enligt min klocka :P) så for vi iväg till Hjo och badade på Hjo-badet där. De har bassängerna precis bredvid Vättern så man har en strandkant vid vättern att slå sig ner på och sedan kan man varva friskt mellan att bada i sjön och att bada i bassäng. Sist jag var där var jag nog 15 år så det var ett jekla tag sen, men stället har inte ändrats någonting alls, förrutom att det var varmare i Vättern än vad jag mindes.

Vättern, En stor kall sjö. Perfekt att doppa sig i en massa för att sen slänga sig i en bassäng och känna värmeskillnaden. Det får bassängen att kännas som den är 30 grader varm hehe.


Nåväl. Var två underbara dagar iaf. Jag har dessutom kastat min dubbelsäng och införskaffat en 140-säng/soffa. Det där med att bäddsoffor inte är sköna att sova i som jag hört hela tiden, det stämmer inte in på den här. Den är snarare en säng som går att göra till soffa då den är stabil, har massiv botten och riktiga sängmadrasser. Sover bättre än någonsin i den nu och eftersom jag bara bor i en två så innebär det att jag på dagarna gör om den till soffa och *vips* så har lilltjejen sitt egna rum utan pappas stora säng ivägen. Perfekt!


Japp, känns som vi går mot ljusare dagar (jaja, efter midsommar går man mot mörkare, jag vet, men inte i sinnet :P).


Lilltjejen som fiskar med hov från ett träd i Simsjön och som värmer sig efter ett kallt dopp i Vättern i Hjo...

Kommentarer
Postat av: Maja

Idag hade vi 14 grader här... burr!

2008-08-01 @ 22:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0