Jag tror jag är tillbaka...

Japp, här är jag igen efter en bra stunds uppehåll.
Orkar inte skriva något speciellt här nu, men ville vara snäll nog att meddela det iaf.
Min burk, min kära datorburk. Den dog, eller ja, krånglade då jag bytte upp mig på utrymmesfronten
med en bunt extra hårddiskar. Skaffade en snabbare hd som skulle fixa hastigheten på min data tänkte jag,
Serial ATA, S-ATA eller SATA som det kallas (jag skrek mest "satan!" iof :P) blev den nya, men den vägrade fungera
tillsammans med de andra hårddiskarna mer än för lagringsutrymme, och jag som ville ha winxp på den.

Efter otaliga backups och rensningar och fem (5!) installationer av Windows XP Home så har jag äntligen fått igång systemet iaf. Eftersom min version av XP är typ första versionen så krävdes det ju varje jekla gång att jag tankade
uppdateringar i timmar och ytterliggare timmar innan jag ens kunde använda skiten. Hata!



Nåväl...

Lilltjejen sover, vart en skön vecka och en vecka återstår innan hon ska hem till sin mor igen och jag åter igen börjar fylla bloggen med depp nog för att ta död på en optimist.
På söndag är det dop. Innan dess är det bara lek och lek. Vart underbart...

Så, klar. Nästa gång ska jag skriva något intressant, lovar.... Hmmm.. Kanska skanna av och lägga upp barnboken jag och lilltjejen skriver tillsammans, eller ja, vi målar varannan sida var och jag skriver berättelsen.
4 sidor klara idag :)        

Kommentarer
Postat av: joel

Jag tänker mig mer en bild på en datorkrångeljävel som blivit angripen av en galen sketis med hammare..

hehe

Välkommen tillbaks...

2008-05-24 @ 03:51:38
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Maja

*ser joels bild framför mig* och jo, det var nog den jag fick också. Datortrassel har jag med och eftersom min ekonomi verkar sämre än din. :P:P Så får jag nöja mig med en av brorsans gamla skrutt. Men den fungerar för mig. Är inte så kinkig.

Tänker på dig! Håller så hårda tummar för att allt ska lösa sig.

2008-05-24 @ 07:57:11
URL: http://misssmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0