En datornörds helg...

Juppz. Helgen spenderades som den sanna datornörd jag ibland råkar falla tillbaka på. Har spenderat två dagar med formaterande, installerande, partionerande, omformaterande, ominstallerande, ompartionerane... blah blah...

Men faan. Nu är jag nöjd. Ordning och reda (fattig även en fredag :P) blev blir det iaf.. Fast det är iof söndag nu. hmmm..

Har en fin dator nu iaf. Fina trygga Windows XP ligger och puttrar på sin egna del av hårddisken medans Windows 7 i betastadiet flyger fram på en annan del. Och det mest fantastiska... Allt funkar helt suveränt. Fick hacka registret lite i båda för att de skulle dela mappar med varandra (bild, video, musik och sparmappar alltså) så att alla program i de olika versionerna delar på samma filer. Funkar perfekt. Kör jag ett spel i XP och sedan startar det i Windows 7 så är det bara att köra vidare på samma sparfil. Samma gäller programmen. MSN, Photoshop mm funkar minst lika bra. Ett klick på mappen "mina dokument" tar mig till samma filer oavsett utgåva av windows som körs...

Ah.. Nu kan jag soooova... (nja, jag har sovit på nätterna faktiskt :P)



Förrövrigt kommer jag skaffa mig Windows 7 så fort det släpps, det är helt underbart :D

Kommentarer
Postat av: Jenny Bajsuggla

Det verkar som om du har något vajsing med chippet eller moderkortet! kanske någon krets som hamnat på sniskan?

Kanske bör du uppdatera grafik-kortet eller reboota hela skiten. Annars kommer nog ramminnet gå sönder snart.



2009-07-13 @ 20:47:19
URL: http://bajsugglan.blogspot.com/
Postat av: Sketis

Va? Vilket var det här ett råd om? Haha

2009-07-30 @ 16:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0