Lösning funnen...

Efter allt problem med både facebook och microsoft sidor så är jag äntligen tillbaka till ett fungerande internet. Det visade sig att det fanns en bra anledning (bra o bra iof :P) till att de sidorna inte fungerade som de skulle. Det visade sig att min isp (bredbandsleverantör) hade problem med de sidorna och inte jag, så det var inte mitt fel och inget jag kunde göra något åt.

Nu fungerar internet, men under en period hade jag ett annat problem som störde skiten ur mig. Allt funkade fint tills jag startade en torrent. Så fort torrenten startade nerladdning av filer så dog hela mitt internet och jag var tvungen att starta om datorn för att det skulle fungera igen.

Visade sig efter en massa sökande och fixande att det var mitt antivirus som efter senaste uppdateringen krävde att jag stängde av vissa saker först. Mitt antivirusprogram kände nämligen av att en massa "paket" skickades från min dator (torrents skickar ju lite hit & lite dit till de som delar/tankar samma torrent) och mitt antivirus program antog att jag blivit infekterad av en okänd trojan som tagit över min dator och skickat allt.

Inget jag kunde göra mer än vara frustrerad över att jag inte visste :(

Ps. Det finns gott i allt som händer, om du inte hittar det så beror det på att du inte kollat tillräckligt :)

Kommentarer
Postat av: victor

varför anmäler du mig till blogg.se för att jag gör reklam för min blogg som dessutom handlar om mycket relevanta samhällsproblem?



2009-04-05 @ 16:39:47
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: victor

vilken blogg skrev jag i som handlade om någon som mist sitt barn?. Har inget minne av att jag skulle gjort något sådant.

Hur vet du det förresten isf?



förresten har jag inte spammat i din blogg, är du en rättshaverist á la henrik pontén?



Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alla vet att det är ett relevant samhällsproblem eftersom åldringsvården kostar så mycket att det hotar att krascha vår samhällsekonomi.



du verkar vara en sån som polisanmäler tanter som glömmer plocka upp hundbajs efter sig. Tur att inte alla är så.



de minimis non cura lex, vet du vad det betyder?















2009-04-06 @ 00:40:01
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Sketis

Hehe Bloggen e borta iaf :P

2009-08-12 @ 05:06:57
URL: http://sketaful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0