Sliter mitt hår i frustration...

Som om jag inte har haft hela huvudet fullt med annat att bry mig om och dagarna packade med saker att "fixa" så ska den här jekla teknologin vi har börja krångla med mig med.

Jag har en hel del datorvana och vet hur man fixar det mesta. Funkar det inte på de sätt jag kan komma på själv så kan man oftast "googla" sig till svaren. Men nu, nu är jag helt körd. Fattar inget...

Först så börjar det med att facebook krånglade. "Hittar ingen sida..." har jag fått som svar på mina försök att gå in på facebook och jag har lugnt antagit att det bara varit något fel på deras sida. Men sen visar det sig att ingen annan har haft minsta problem att komma in där så felet låg enbart på min dator.

Nu idag/natt så nådde problemen toppen.
¤ Jag kan inte logga på msn
¤ Jag kan inte komma åt microsoft sidor
¤ Jag kan inte hitta facebook

Hade jag fått upp att sidorna inte hittades så hade jag bara antagit att det varit något fel mellan mig och internet (datorn felkonfigurerad, Windows krånglar, min isp har problem). Men nej nej. Dels så verkar alla andra sidor fungera felfritt så internet funkar ju. Steam har inga problem att hålla just deras "vänner-lista" igång så det är inget glappande.

Nej nej..
MSN funkade i 5 min ett tag efter att jag stängt av windows egna brandvägg, efter det fick jag problemet med "portarna" som är ganska vanligt med microsofts skitprogram, men denna gången funkade inget av försöken att fixa det (regga dll-filerna på nytt, nollställa winsock etc). Nu funkar det inte alls.

Det som förbryllar mig mest dock...

Facebook funkar inte alls. Jag kommer till en typisk "reklam/länksida" som man brukar komma till när den adressen man söker inte är registrerad. Detta gäller alla underkategorier på facebook.com med så inte bara startsidan. Det gäller även den svenska adressen (facebook.se). Samma jävla fel. Och under tiden vet jag att polarna lugnt kollar facebook utan problem, så problemet ligger ju hos mig (eller min isp vilket jag seriöst börjar misstänka blivit hackade).


Så här ser "min" facebook uppenbarligen ut. :S


Efter att nu kört igenom med 3 olika anti-Ad/spy prog, 2 antivirus program och diverse register/cookie/cashe-rensare så har jag slut på alternativ. Sitter här och bara svär.
Dessutom har jag min mors dator här som jag skulle fixa iordning och jag testade att koppla in den mot nätet med exakt samma slutresultat som min dator. Att hennes dator med Vista (mot mitt XP), som inte har vart i kontakt med min dator eller mitt nät innan, får samma resultat som min dator gör att jag misstänker min isp desto mer.

Om någon annan har haft samma problem, har samma problem, känner någon med samma problem. Eller vafaan, har en enda tanke om saken så dela gärna med er.

Nu ska jag gå och lägga mig och svära i sängen istället.. G'natt!

Kommentarer
Postat av: Ewa

attans du, synd om dig ju... krama

2009-03-31 @ 07:35:30
URL: http://nogivingup.blogg.se/
Postat av: Maja

Jo det är synd om dig... men min stora fråga är, eftersom jag är så okänslig egentligen... finns facebook.se? Hade ingen aning om :P

2009-04-25 @ 18:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0