...continue?

Vet att jag avslutade förra rabblandet med en hint om att det skulle fortsätta. Men fan, orkar inte.

Kortfattat. Jag har flyttat. Fick lyan en dag senare än utlovat och den var helt ostädad med kladdigt gult tak i köket, gräsliga tapeter (i köket var det en tapet med bilder på pasta, samt riktig pasta fastkletad lite varstans med), och tejpbitar överallt. Det t.o.m. var damm på vissa väggar.

Så efter att rengjort gamla lyan så att den var renare än den någonsin vart innan så bor jag i en lya som är skitig. Känns så jekla orättvist men jag har blivit lovad nya tapeter och golv för att jag tog skiten som den var.

Nu, mycket pga skiten i lyan, så har jag massa arbete framför mig med att packa upp sakerna och det verkar aldrig bli klart. Det tar extra tid då jag måste rengöra varende litet skrymsle innan jag slänger in mina saker där.

Dessutom ser jag hur mycket skit jag lyckats samla på mig när första reaktionen när jag flyttade över grejjerna var att jag nog inte skulle få plats med allt. Det är ganska bra gjort när man flyttar från en 2:a till en 3:a :P



Om jag skiter i allt med nya/gamla lyan nu iaf så är det stora saker i görningen nu. Iaf tycker jag att det är det.
Lilltjejen och jag ska gå på "inlärning" på fritids imorgon. Hon är ju stora tjejen nu och ska börja skolan nu tikll hösten. Det är en stor grej, både för henne och mig.

Kommer bli förbannat kul tycker iaf jag. Lilltjejen har lite blandade känslor mellan "jag är, det blir kul" och "jag är rädd, vill vara kvar på dagis". Det har lutat mer och mer åt "kul" under sommaren nu så jag har stora förhoppningar om att det kommer gå galant detta :)



Nu... drar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0