Irriterad som tusan...

Fantastiskt hur livet är välordnat.

Trodde jag var hyfsat klar med allt som hade med flytten att göra, men icke.
Arbetade 11:00-20:15 igår, kom hem, somnade för att sen vakna runt 2-tiden utan att kunna somna om. Så det var vaken morgon fram till kl. 07:30 eftersom jag skulle arbeta även idag (08:00-17:00).

På vägen till bussen så springer jag på vaktmästaren (eller vaktmästarinnan?) som började prata om att nya hyresvärden nu äntligen flyttat in i min gamla lägenhet. Eller ja, hämtat nycklarna hade hon iaf. Hon hade dessutom pratat om att hon skulle ha pengar av mig för tapeterna till sovrummet samt att de andra väggarna var lite fläckiga och att det var ritat på en hel del fler tapeter än det i sovrummet.

Nu är det ju som så att jag skulle från början tapetsera om sovrummet själv innan jag flyttade ut och fixa de "skavanker" som fanns på de andra tapeterna. Innan jag började med det så pratade jag med hon som skulle flytta in och hon sa att jag gärna fick ge henne pengarna för taperterna bara så tar hon dem och lägger till lite för att kunna välja lite dyrare tapeter. Dessutom skulle hon tapetsera själv då, citat "Hon ändå skulle tapetsera om i alla andra rummen ändå".

Detta var en perfekt lösning för mig tyckte jag, jag slapp stressen med att tapetsera om innan flytten ut och jag behövde inte bekymra mig för ifall det fanns lite fläckar eller ritmärken kvar på de andra tapeterna då hon ändå skulle tapetsera om dem. Jag frågade för säkerhets skull ifall jag skulle fixa de fel på de andra tapeterna som fanns men hon sa nej till det, inget som behövdes.

Nu hade hon med vaktmästarn pratat om att låta bostadsbolaget sköta omtapetseringen och samtidigt klagat på att det var ritmärken kvar på vissa andra tapeter! Om de ska tapetsera om så kommer det kosta över 2000:-/rum (om man är optimistisk, kommer kosta mycket mer) och dessutom, eftersom det är ritmärken kvar och rummet jag skulle tapetserat om från början inte var färdigt, så kommer jag få stå för den räkningen!

Hade hon bara från början inte sagt något så hade sovrummet vart nytapetserat redan och resterande väggar hade vart rentvättade från minsta ritmärke, men hon sa att det var ok och nu ska jag behöva betala en hel jekla månadslön för detta!?!

Dessutom har jag inte lyckats få tag på henne oavsett tid på dygnet jag ringt och när jag ringde nu i morse så var telefonen helt avstängd.

Inte min drömstart på en arbetsmorgon så nu springer jag runt och är svinirriterad här.
Förhoppningsvis är detta något missförstånd och allt löser sig till det bästa bara jag får tag i henne så vi kan prata på tu man om vad detta gäller.

Men fram till dess... Fan va surt. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0