Nyflyttad och färdigkrånglad...

Japp, dags att skriva av sig lite igen då...
Har inte haft tiden eller orken att skriva alls innan.

För drygt en månad sedan var tiden då jag fick nyckeln till min nya lägenhet.
Efter det har det vart en helvetesmånad.

Den 1:e juli skulle jag egentligen fått nyckeln och lugnt börjat flytta över saker till min nya flyttstädade lägenhet. En lägenhet som bara är två hus bort, placerad fint på gården bredvid den där jag bor nu. Efter att bott i en 2:a med delad vårdnad av mitt barn så var det äntligen hög tid att "pappa" blev stor och fick sig ett eget rum så jag såg fram emot flytten till den nya lyan på 3 rum o kök.

Den 1:e juli fanns det dock ingen nyckel att tillgå utan den dök upp dagen efter då de som bodde i lägenheten var lite försenade. Men men, eftersom jag hade gamla lägenheten en månad till så spelade ju inte det någon roll, en dag hit eller dit kan man ju leva med.
Fick min nyckel den 2:e och gick glatt över till lägenheten för att få mig ett hum om hur man inte ska flyttstäda. Eller ja, de hade inte städat dåligt, de hade inte städat alls!

Trasiga persienner var kvarlämnade i hälften av fönstrena (persienner ingår inte i lägenheten), taket och fläkten i köket var hjelt gula så att man kunde "måla" i det med en våt pappersbit. Riikgtigt ekligt. Inte ens det simplaste, som att tömma filtret i torktumlaren på damm var gjort. Det hängde till och med damm på väggarna på vissa ställen och avloppen såg groteska ut.

Med andra ord så stod jag där med två lägenheter att städa ur och ingen tid att fixa det på. Arbete, arbete och barn tog ju den mesta diten och orkern. Sen att jag inte planerat flytten alls (vilket är helt och hållet mitt eget fel) gjorde ju inte saken bättre.

Efter kontakter med bostadsföretaget så fick jag reda på att det var helt lugnt, de skickad bara en städfirma och debiterade den som bodde där innan. Fast efter ytterliggare kontakt så kom vi fram till att jag städade båda lyorna så kunde jag få lägenheten renoverad istället. Nya tapeter och nytt golv, lät ju inte fy skam. :)

to be continued....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0