Den som väntar på något gott...

Oh, tiden går fort när livet står stilla. Inte skrivit här på hur många månader som helst.

Nåja...

Lilltjejen växer iaf. 6 år och smartare än sin far och mor tillsammans (vilket kanske inte är så svårt). Dessutom har bråket oss föräldrar emellan minskats och det märks verkligen på lilltjejen att hon känner av det. Inte menat att vi alla är bästa vänner och så men vi för oss iaf hyfsat civiliserat i varandra närhet och det får väl räcka. Alla kan inte komma överens om allt.

Förövrigt så sliter jag som ett djur på Plantagen här i Skövde. Är tillfälligt anställd på 50% men arbetar 150% just nu. Sjukt mycket jobb blir det. Men det e förbannat kul och arbetspolarna är underbara, så vad mer kan man begära? :D

Kunderna däremot, ja herregud. Det finns folk till allt, det är bevisat.
Jag trodde jag var expert på att ställa dumma frågor, samt komma med puckade kommentarer, men jag får erkänna mig besegrad denna gången. Vissa av de människor som kikar in slår rekord!

Som exempel:

En kund kommer fram till han som har hand om uteväxterna (eftersom det är uteväxter har vi dem utomhus) med några av växterna i näven och frågar "-Går det att ha dessa utomhus?". 
Vad ska man svara på det? Näe, alla växterna här kommer att dö om fem sekunder?

Eller som tanten som kommer ut på gården när det är värsta regnstormen och klagar på att vi har övervattnat uteväxterna!

Det finns en massa sådana händelser...

Nåja, arbetat hela dan, trött... g'natt!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hahah låter ju nästan som mig med de dumma frågorna!! Kul att se dig skriva igen :)

pussokram

2010-06-04 @ 15:53:20
URL: http://lenaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0